با تور مجازی از معبد بوروبودور در اندونزی تماشا کنید

به گزارش پزشکی مدرن، معبد بوروبودور، یکی از جاهای تماشای اندونزی است که در جزیره جاوه قرار گرفته است؛ با تور مجازی از این بنای تاریخی و مهم بودایی تماشا کنید.

با تور مجازی از معبد بوروبودور در اندونزی تماشا کنید

بنایی تاریخی و منحصربه فرد در جزیره جاوه وجود دارد که آن را بوروبودور (Borobudur) می نامند. این معبد شگفت انگیز نیز با سرنوشتی مشابه معبد آنگور وات در کامبوج شناخته می گردد؛ به این معنی که گذر سال ها، آن را زیر پوشش گیاهی انبوه جنگل ها پنهان نموده و بعدها به وسیله اروپاییان کشف شده است. با ما همراه شوید تا از دریچه تور مجازی، به بازدید از این بنای عجیب و اسرارآمیز بپردازیم.

معبد بوروبودور حتی بداقبال تر از آنگور وات به نظر می رسد؛ چراکه این سازه کهن، پس از فوران آتشفشان در سال 1006 میلادی به حال خود رها شد و علاوه بر گیاهانی که در شکاف دیوارهای سنگی معبد رخنه کردند، لایه ای از خاکستر آتشفشان نیز سطح این معبد را پوشاند. در طول قرن نوزدهم نیز که باستان شناسان در حال احیا و بازسازی این معبد تاریخی بودند، سودجویان دست به سرقت آثار باستانی و کم یاب درون معبد زدند. حتی پادشاه تایلند نیز نتوانست در برابر وسوسه به تملک درآوردن بعضی از مجسمه ها و تزیینات بوروبودور مقاومت کند.

با این وجود، محافظان تاریخ دست از کوشش خود برنداشتند. بازسازی بوروبودور در سال 1907 شروع شد و با حمایت یونسکو، تا سرانجام قرن بیستم ادامه یافت. اکنون این معبد بزرگ که از جاهای دیدنی اندونزی به شمار می آید، در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است.

علی رغم اینکه جزئیات مهم و قابل توجهی از بوروبودور از بین رفته است، دانشمندان همچنان قادرند اطلاعات مفیدی را در مورد این سازه باستانی ارائه دهند. بوروبودور یک استوپای بودایی و معبدی متعلق به مکتب مهایانه به شمار میرود. استوپا، به گونه ای از سازه های شرقی گفته می گردد که با ظاهری دوار، به مراقبه و مدیتیشن اختصاص دادرند.

قدمت بوروبودور که به فرمان امپراتوری مدانگ بنا شده است، به بین سال های 750 تا 850 میلادی باز می گردد. نام این معبد شگرف که در جزیره جاوه واقع شده، به معنای معبدی بر فراز تپه است.

نظریه ای بین بعضی از کاشفان و باستان شناسان وجود دارد که بیان می نماید سازه بوروبودور، در ابتدا مانند هیبتی از بودا طراحی شده که بر نیلوفری آبی، میان دریاچه نشسته است. سنگ های رسوبی متعدد در اطراف معبد، وجود دریاچه ای باستانی در این مکان را محتمل تر می نماید.

استوپای بودوبور، از دو میلیون قطعه سنگ در زیربنایی مربعی شکل احداث شده است و طول ابعاد این مربع به 118 متر می رسد. پنج سطح سنگی این استوپا نیز مربع هستند و سه سطح فوقانی آن ظاهری دایره ای دارند. 504 مجسمه قدیمی و 1,460 نقش برجسته، درون بنای بوروبودور به چشم می خورد.

بازدید از این معبد، همانند مطالعه یک کتاب است که و گردشگران می توانند با تماشای نقش های برجسته و مجسمه های آن، از سیر زندگی بودا و آموزه های وی آگاه شوند. بوروبودور نه تنها برای بوداییان، بلکه برای گردشگران غیربودایی اندونزی نیز حائز اهمیت است؛ چراکه الهام بخش تاریخ و فرهنگ غنی این خطه دنیا محسوب می گردد. با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می توانید به بازدید از معبد بوروبودور بپردازید و با تماشای جزئیات معماری، مجسمه ها و نقش های برجسته، در اسرار و شگفتی های آن غرق شوید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1122

به "با تور مجازی از معبد بوروبودور در اندونزی تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از معبد بوروبودور در اندونزی تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید