طراحی ویلا باغ: باغ موزه هنر ایرانی کجاست؟

به گزارش پزشکی مدرن، معرفی

باغ موزه هنر ایرانی، یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران است که پس از بازسازی های اجرا شده در سال 1384 کم کم جای خود را بین گردشگران باز کرد. این باغ دارای جاذبه هایی از جمله نمایشگا ه و کارگاه های هنری، فضای سبز و باغ ایرانی و مرکز فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی است. اما یکی از مهم ترین جاذبه های این باغ ماکت های اماکن دیدنی و تاریخی کشورمان است که گفته می گردد برای جشن های 2500 ساله شاهنشاهی به هنرمندان ایتالیایی سفارش داده شده است. مردم علاقه زیادی به این ماکت های زیبا که سال ها در انبار بوده اند، نشان می دهند.

طراحی ویلا باغ: باغ موزه هنر ایرانی کجاست؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ماکت برج میلاد از جنس کامپوزیت که زیبایی و روح ماکت های بتونی و قدیمی تر را ندارد.

آدرس

باغ هنر ایرانی محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک 25 است.

موقعیت باغ موزه هنر ایرانی روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به این باغ موزه می توانید در خط یک مترو به ایستگاه تجریش رفته و پس از خروج از ایستگاه به ضلع جنوب غربی میدان تجریش رفته و از خیابان مقصودبیک با تاکسی های گذری یا 15 تا 20 دقیقه پیاده روی به این باغ موزه برسید. بعلاوه اگر قصد رفتن با خودروی شخصی را دارید می توانید از خیابان ولیعصر (عج) به پارک وی رفته و پس از آن به خیابان فرشته (فیاضی) رفته و از خیابان بوسنی و هرزگوین به باغ موزه هنر ایرانی برسید. توجه داشته باشید که این محل دارای پارکینگ نیست و برای پیدا کردن جای پارک کمی به زحمت خواهید افتاد. بعلاوه اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، در این لیست ایستگاه تجریش در خط 1 مترو را انتخاب کنید تا لیست اتوبوس هایی که به میدان تجریش تردد می نمایند را ببینید.

ماکت زیبایی و ظریفی از برج آزادی که متاسفانه در موقعیت مناسبی نگهداری نمی گردد و گرما و سرما و آفتاب و باران و البته تاسف برانگیزتر از همه، قرار گرفتن در کنار آب پاش های باغچه ها که به صورت دائمی روی آن آب می پاشند، آن را رفته رفته از بین می برند. در این مجموعه 11 اثر از 35 اثر ساخته شده برای جشن های 2500 ساله، شامل هشت بهشت، چهل ستون، گنبد قابوس، شمس العماره، سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، نقش رستم، برج آزادی، مقبره دانیال نبی و قره کلیسا به همراه ماکت کامپوزیتی برج میلاد (که تناسبی از نظر جنس و ظرافت با سایر آثار را ندارد) نمایش در آمده است. این ماکت ها دارای ارزش هنری و تاریخی بالایی هستند. آیا شما هم تجربه حضور در باغ ایرانی را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 950

به "طراحی ویلا باغ: باغ موزه هنر ایرانی کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی ویلا باغ: باغ موزه هنر ایرانی کجاست؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا باغ: باغ موزه هنر ایرانی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید