بازنده سربلند؛ والیبال ایران نایب قهرمان دنیا شد

به گزارش پزشکی مدرن، ملی پوشان نوجوان ایران در فینال مغلوب حریف شدند تا برای سومین بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورند.

بازنده سربلند؛ والیبال ایران نایب قهرمان دنیا شد

به گزارش خبرنگاران در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا 2023، تیم ملی والیبال ایران به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد.

والیبال ایران با نتایج 22 بر 25، 25 بر 16، 18 بر 25 و 21 بر 25 مغلوب شد تا دست والیبال ایران از کسب مدال طلا کوتاه بماند.

شکست ایران در فینال درحالی بود که بلند قامتان تا ملاقات نهایی، هفت برد متوالی کسب نموده بودند.

ملی پوشان نوجوان ایران در فینال مغلوب حریف شدند تا برای سومین بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورند.

محمدرضا آل جلیل، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی(لیبرو) ترکیب شروع کننده این مسابقه بودند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که برای چهاردهمین بار در این مسابقات شرکت نموده بود، در مرحله مقدماتی پیروز به شکست کره جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و 12 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی و با شکست مجدد این تیم فینالیست شدند.

در ملاقات رده بندی قهرمانی نوجوانان دنیا نیز تیم های کره جنوبی و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده آسیا با پیروزی سه بر یک به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

پیش از این نوجوانان ایران دو نایب قهرمانی در سال های 2001 و 2009 به دست آورده بودند.

قهرمانی در سال های 2007 و 2017 و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال های 2003، 2015 و 2021 از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت ها است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1325

به "بازنده سربلند؛ والیبال ایران نایب قهرمان دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنده سربلند؛ والیبال ایران نایب قهرمان دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید