اعلام کشف کاربرد یک ابزار باستانی

به گزارش پزشکی مدرن، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف کاربرد یک ابزار باستانی صورت پذیرفت.

اعلام کشف کاربرد یک ابزار باستانی

قضیه چیست؟

محققان معتقدند ابزار کشف شده سبب ایجاد تغییر بزرگی در زندگی انسان شده است. مجموعه ای از پیشرفت های کوچک و پیوسته در تکنولوژی تولید طناب به انسان این امکان را داد تا استفاده از ریشه و شاخه های درختان را برای جابه جا کردن حیوانات شکارشده کنار بگذارند.

نیکلاس کونار از محققان موسسه علوم باستان شناسی دانشگاه توبینگن نخستین فردی بود که کاوش در یکی از غارهای جنوب غربی آلمان را آغاز کرد. تیم تحقیقاتی او در جریان کاوش در این غار به یک تکه استخوان ماموت 40 هزار ساله 20 سانتیمتری که چهار سوراخ در آن ایجاد شده بود، دست یافت.

بررسی ها بر روی این تکه استخوان نشان داد، هر یک از سوراخ های ایجاد شده با دقت و با اندازه گیری مشخص ساخته شده اند.

باستان شناسان معتقدند این ابزار منحصربفرد توسط یک متخصص ساخت طناب در عصر سنگ ساخته شده است.

بسکمک از موزه های جهان خانه ابزار باستانی هستند که به درستی شناسایی و ارزیابی نشده اند. در تشخیص هدف اصلی استفاده از این تکه استخوان ماموت نیز در ابتدا اشتباهاتی اجرا شده بود. براساس گزارشی که توسط گاردین منتشر شد، باستان شناسان در ابتدا تصور می کردند این ابزار در ابتدا بخشی از یک آلت موسیقی است یا به عنوان وسیله ای در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت.

اما محققان در بلژیک با کمک نسخه شبیه سازی شده برنزی این ابزار دریافتند با کمک این وسیله امکان ساخت طناب از گیاهان وجود دارد و از آنجایی که این استخوان ماموت به عنوان قدیمی ترین ابزار ساخت طناب شناخته می شود، تاثیرات این ابزار در تکامل ابزارهای دیگری همچون قلاب ماهیگیری، تیر و کمان، تله ها و ساخت آسانتر لباس و وسایل نگهداری غذا قابل توجه بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 194

به "اعلام کشف کاربرد یک ابزار باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف کاربرد یک ابزار باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید