اعزام احتمالی 2 هزار زائر ایرانی به حج سال جاری

به گزارش پزشکی مدرن، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از قطعی شدن برگزاری مراسم حج سال جاری و اعزام احتمالی دو هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اطلاع داد.

اعزام احتمالی 2 هزار زائر ایرانی به حج سال جاری

به گزارش جمعیت هلال احمر، علی مرعشی با اعلام این مطلب در مورد مراسم حج در سال 1400 گفت: دولت عربستان دستورالعملی در راستای برگزاری مراسم حج در امسال اعلام نموده که طبق آن 60 هزار زائر در حج تمتع امسال می توانند شرکت نمایند. از این تعداد، 15 هزار نفر، زوار داخلی آن کشور هستند و سایر کشور ها نیز می توانند مجموعا 45 هزار زائر اعزام نمایند.

وی اضافه نمود: با توجه به سهمیه هر کشور در سنوات گذشته و نسبتی که وجود داشت، احتمالا حدود 1500 نفر سهمیه به ایران تخصیص داده می گردد که با توجه به نزدیک شدن روابط سیاسی، احتمال افزایش این سهمیه به دو هزار نفر نیز وجود دارد. در این مراسم فقط زائرین 18 تا 60 سال می توانند شرکت نمایند و زائر بیمار نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام نمود: شرکت نمایندگان در مراسم حج، حتما باید واکسینه شده و از دوز دوم دریافتی آن ها نیز 14 روز گذشته باشد.

مرعشی ادامه داد: زائران حتما 72 ساعت قبل از پرواز باید تست پی سی آر داده باشند و جواب آن نیز منفی باشد. فضایی که برای زائران در نظر گرفته شده، در منا و عرفات، پنج متر فاصله ایمنی دارد و در هتل ها به ازای هر نفر دو متر فاصله در نظر گرفته شده است. مجموعه های غذاخوری به طور کامل تعطیل است و وعده های غذایی به صورت بسته های بهداشتی در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: اتوبوس ها در مراسم حج با 50 درصد ظرفیت فعالیت می نمایند و نرم افزاری با عنوان توکلنا طراحی شده که یک نرم افزار بهداشتی بوده و زائران باید در آن ثبت نام نمایند تا بتوانند وارد مسجدالنبی و مسجدالحرام شوند و در نماز ها شرکت نمایند. در این نرم افزار زائران باید روز و ساعت را مشخص نمایند، زیرا پس از تکمیل ظرفیت، کسی نمی تواند وارد این اماکن گردد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: خروج از هتل ها برای گردش و سیاحت در شهر نیز ممنوع است و زائران فقط توسط اتوبوس به مراکز زیارتی انتقال داده می شوند که حضور در مراکز زیارتی نیز با نظارت راهنما هایی که به زبان های مختلف مسلط هستند، انجام می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 713

به "اعزام احتمالی 2 هزار زائر ایرانی به حج سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام احتمالی 2 هزار زائر ایرانی به حج سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید