659 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد

به گزارش پزشکی مدرن، خبرنگاران: فرماندار دشتستان گفت: در جریان زلزله دشتستان در 7 آذر سال گذشته 4هزار و 800 واحد مسکونی آسیب دید که در سه حوزه احداثی، تعمیری و دیوارکشی 659 میلیارد ریال تسهیلات به زلزله زدگان دشتستانی پرداخت شد.

659 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگاران از دشتستان، ارسلان زارع عصر امروز در نشست با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه 7 آذر سال 1392 زلزله ای به بزرگی 5.7 ریشتر در دشتستان به وقوع پیوست اظهار کرد: در پی این حادثه همه مسئولان به کمک زلزله زدگان شتافتند وآلام انها را با ارائه خدمات گوناگون تسکین دادند.

وی با بیان اینکه پس از وع زلزله رئیس جمهوری با بازدید از مناطق زلزله زده دستورات ویژه ای صادر کرد گفت: در سفر رئیس جمهور به دشتستان تسهیلات و خدمات ویژه ای به آسیب دیدگان ارائه دادند که اکنون کمتر از یکسال از وقوع این حادثه شاهد بازسازی این منطقه هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه فرایند بازسازی و بهسازی پس از حادثه به سرعت آغازشد گفت: پس از مصوبه هیئت دولت در تخصیص تسهیلات مراحل بازسازی بیش از چهارهزارو800 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله به سرعت انجام شد.

زارع گفت: بهسازی و بازسازی تاسیسات زیربنایی از جمله اولویت های برنامه دولت است که همان هفته های نخست بخش اعظمی از آنها بازسازی و مسائل رفع شد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 90 درصد واحدهای آسیب دیده به مرحله سقف پوشی رسیده اضافه کرد: در زمینه بازسازی منازل مسکونی زلزله زده شهرستان دشتستان نیز تا به امروز بیش از 90 درصد واحدهای مسکونی آسیب دیده به مرحله سقف پوشی رسیده است.

فرماندار دشتستان از پرداخت659 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به زلزله زدگان دشتستان خبرداد و گفت: در سه حوزه احداثی، تعمیری و دیوار کشی 659 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری کم بهره و 137 میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان و آسیب دیدگان پرداخت شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 13

به "659 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "659 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید