گوترش از بازگشت آمریکا به توافق پاریس استقبال کرد

به گزارش پزشکی مدرن، دبیر کل سازمان ملل متحد از تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا برای بازگشت به توافقنامه آب و هوایی پاریس استقبال کرد.

گوترش از بازگشت آمریکا به توافق پاریس استقبال کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای از بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس استقبال کرد.

او در این بیانیه نوشت: از گام هایی که جو بایدن برای بازگشت به توافقنامه آب و هوایی پاریس و پیوستن به ائتلاف رو به گسترش کشور ها، شهر ها، ایالت ها، نهاد ها و افراد مصمم به مقابله با بحران آب و هوایی برداشته است، به گرمی استقبال می کنم.

گوترش اضافه نمود: ما مشتاقانه منتظر اقدامات جو بایدن در سرعت بخشیدن به فرایند کوشش های جهانی برای به صفر رساندن گاز های گلخانه ای در چارچوب تدابیری همچون مشارکت در تحقق اهداف مشخص شده برای سال 2030 و تامین مالی مقابله با این پدیده پیش از برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP 26 در اواخر سال جاری هستیم.

دبیر کل سازمان ملل همچنین بر تعهد خود برای همکاری با رئیس جمهور جدید آمریکا و دیگر مقامات این کشور برای پرداختن به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی و پیامد های ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید نمود.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود جوبایدن یک فرمانی اجرایی را در زمینه بازگشت آمریکا به تعهداتش در چارچوب توافقنامه پاریس امضاء نموده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال 2018 تصمیم گرفت از این توافق خارج گردد و آن را مانعی بر سر راه رشد مالی آمریکا توصیف کرد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 432

به "گوترش از بازگشت آمریکا به توافق پاریس استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش از بازگشت آمریکا به توافق پاریس استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید