گزارشی تازه نشان می دهد چگونه 5G سرعت دانلود را در دنیا بهبود داده است

به گزارش پزشکی مدرن، اگرچه اینترنت 5G همچنان در تمامی کشورها فراگیر نشده است اما در طول یک سال گذشته شاهد رشد چشمگیر آن بودیم تا جایی که اکنون خبری منتشر شد مبنی براینکه سرعت دانلود با این نسل دگرگون شده است.

گزارشی تازه نشان می دهد چگونه 5G سرعت دانلود را در دنیا بهبود داده است

اگر بخواهیم معروف ترین محصولی را که برای اولین بار به اینترنت 5G مجهز شد را نام ببریم باید به گلکسی S10 پلاس اشاره کنیم. محصولی که در سال 2019 و با قیمت بسیار نجومی 1300 دلار راهی بازار شد و اولین گوشی هوشمندی لقب گرفت که به سریع ترین اینترنت داده موجود در دنیا مجهز می گردد.

از آن موقع تا به امروز بسیاری از کشورها کار خود را جهت بهره مندی از این نسل پرسرعت از اینترنت شروع کردند. البته هنوز در تعداد زیادی از کشورها زیرساخت لازم برای بهره وری از این فناوری فراهم نیست بنابراین شاید به صورت کلی تا سرانجام سال 2022 هم باشند کشورهایی که همچنان در آن ها اینترنت 4G از لحاظ سرعت حرف اول را می زند. اما با این حال بسیاری از کاربران به این نسل علاقه نشان داده اند و گزارش جدیدی هم که منتشر شد دقیقا همین موضوع را نشان می دهد.

به گزارش وب سایت AppleInsider، سرعت دانلود با اینترنت 5G به نسبت قبل به شکل چشمگیری در سراسر دنیا افزایش داشته است. در حالی که در ابتدا فقط گوشی های بالارده به اینترنت 5G مجهز بودند، بعدها شرکت ها کوشش کردند این فناوری را حتی به گوشی های مالی خود هم اضافه نمایند. از آن جایی که تعداد کاربران گوشی های مالی بسیار بیشتر از پرچم دار است، بنابراین در سراسر دنیا شاهد رشد تعداد گوشی های فعال 5G بودیم. در نتیجه همین سیاست شرکت ها بود که اکنون می بینیم سرعت دانلود تا چه مقدار ای بهبود داشته است.

از سال 2019 تا به امروز که شروع فراگیری اینترنت 5G را شاهد بودیم تا به امروز بعضی از کشورها توانستند سریع تر از سایرین، زیرساخت های لازم را برای بهره مندی از این شبکه پرسرعت فراهم نمایند که از جمله پیروز ترین آن ها می توان به کره جنوبی اشاره نمود. کشور ما هم متأسفانه هنوز پیروز به بهره مندی از اینترنت 5G نشده که امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.

می پردازیم به یافته های این گزارش که در نوع خود جالب و خواندنی هستند. نخست باید به سرعت دانلود اشاره کنیم که در کشور کره جنوبی به لطف اینترنت 5G رشدی عجیب داشته است. قبل از اینکه اینترنت 5G رسما عرضه گردد، کاربران کره جنوبی با سرعت میانه 54 مگابیت بر ثانیه در بستر اینترنت محتوا دانلود می کردند اما بعد از ورود آن، سرعت دانلود به 129.7 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرد که رشدی بیش از 2 برابر را نشان می دهد.

کانادا دیگر کشوری است که سرعت نسبتا قابل قبولی با اینترنت 5G دارد. سرعت اینترنت داده در این کشور قبل از اینترنت 5G به 42.5 مگابایت می رسید اما اکنون این اندازه به عدد قابل توجه 64.1 مگابیت بر ثانیه رسیده است. در انگلستان هم سرعت دانلود از 21.7 مگابیت بر ثانیه به 39.7 مگابیت بر ثانیه به صورت میانه افزایش یافت. کاربران کشور آمریکا هم با یک رشد نسبتا خوب، اکنون با سرعت میانه 37 مگابایت (در مقایسه با 21.3 مگابایت قبل از 5G)، فایل های مورد نظر خود را دانلود می نمایند. شما می توانید در جدول زیر، اندازه رشد سرعت اینترنت را به لطف شبکه پرسرعت 5G مشاهده کنید. (برای تماشا عکس با کیفیت اصلی روی آن کلیک کنید).

البته این اعداد و ارقام به این معنا نیست که کار فراهم سازی زیرساخت برای اینترنت 5G به سرانجام رسیده یا اینکه مثلا هر کاربر در هر منطقه ای از یک کشور که باشد با همین اندازه سرعت به اینترنت دسترسی خواهد داشت. 5G تازه در ابتدای راستا خود قرار گرفته است و قطعا تا زمانی که به پایداری 4G برسد زمان زیادی احتیاج خواهد داشت. دقیقا همان اتفاقی که بعد از ورود اینترنت 4G رخ داد.

در حال حاضر تقریبا تمام سرویس های مبتنی بر اینترنت 5G از نسخه استاندارد آن بهره می برند که همان Release 15 است. اما هر سال سازمان 3GPP فناوری های جدیدی را عرضه می نماید که اپراتورهای موبایل می توانند با استفاده از آن، کیفیت اتصال اینترنت را بهبود ببخشند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1067

به "گزارشی تازه نشان می دهد چگونه 5G سرعت دانلود را در دنیا بهبود داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی تازه نشان می دهد چگونه 5G سرعت دانلود را در دنیا بهبود داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید