کاهش محدودیت های کرونایی در عراق به تعداد مبتلایان وابسته است

به گزارش پزشکی مدرن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق گفت کاهش یا برداشتن محدودیت های کرونایی به تعداد مبتلایان در روز بستگی دارد.

کاهش محدودیت های کرونایی در عراق به تعداد مبتلایان وابسته است

به گزارش به نقل از موازین نیوز، ادهم اسماعیل، کننده سازمان جهانی بهداشت در عراق خاطرنشان کرد که آغاز کاهش محدودیت ها و برداشتن ممنوعیت ها به کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در طول یک روز و تعهد شهفرایندان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وابسته است.

او گفت: وزارت بهداشت، کمیته بحران مجلس (عراق) و سازمان جهانی بهداشت با هشیاری و جدیت نتایج کاهش جزئی محدودیت ها و میانگین مبتلایان در روز را پیگیری می کنند و بر اساس آن درباره کاهش قیود یا بازکردن سراسری و حتی اعمال مجدد ممنوعیت های سراسری تصمیم می گیرند.

کننده سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت عراق با برداشتن برخی محدودیت ها شاهد افزایش تعداد مبتلایان در کشور و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه این فرایند را پیگیری می شود اضافه نمود: اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد محدودیت های سراسری و ممنوعیت آمد و شد میان شهر ها اعلام می شود و در مناطقی که تعداد مبتلایان کاهش یابد ساعات ممنوعیت ها در طول روز را کاهش می دهیم.

کننده سازمان جهانی بهداشت یادآور شد که تصمیم گیری نهایی در این باره به عهده کمیته بحران مجلس عراق است که با توجه به شرایط موجود تدابیر لازم و مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی دیروز (یک شنبه) خاطرنشان کرد که در ایام عید فطر در سراسر این کشور ممنوعیت رفت وآمد برقرار خواهد شد.

الکاظمی در این جلسه تاکید کرد که ویروس کرونا یک جنگ و چالش واقعی است و باید تلاش ها برای مقابله با آن افزایش یابد.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اهمیت افزایش تلاش های خودجوش بهداشتی و تلاش رسانه ها از طریق پخش توصیه های بهداشتی، از همه وزارت خانه ها خواست تا در این تلاش ها سهیم باشند و همگی به محدودیت های پیشگیرانه پایبند باشند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق، تعداد مبتلان به ویروس کرونا در این کشور از مرز 1200 نفر عبور کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 41

به "کاهش محدودیت های کرونایی در عراق به تعداد مبتلایان وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محدودیت های کرونایی در عراق به تعداد مبتلایان وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید