کارشناس روس: دولت پنهان آمریکا برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نماید

به گزارش پزشکی مدرن، در حالیکه اختلافات داخلی آمریکا برای خروج از افغانستان تشدید شده است، کارشناسان می گویند که تبلیغات مشکوک درباره پاداش به طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی کوشش دولت پنهان آمریکا برای تخریب فرایند صلح افغانستان است.

کارشناس روس: دولت پنهان آمریکا برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، مارک اسلبودا کارشناس امور بین المللی و تحلیلگر مسائل امنیتی به اسپوتنیک گفت که دولت افغانستان هرگز با آزادی زندانیان طالبان موافقت ننموده بود و باوجود کوشش برای تاخیر در این فرایند توسط آمریکا مجبور به همکاری شده است.

وی با اشاره به گزارش های اخیر رسانه ها درباره پاداش روسیه و ایران به طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی نیز گفت: دولت پنهان آمریکا کوشش دارد تا با درز اطلاعات مشکوک، گزارش های اطلاعاتی پرسش برانگیز و غیره کوشش های صلح افغانستان را تخریب کند.

اسلوبودا اضافه نمود: ما چند هفته پیش شاهد اتهاماتی بودیم که روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان به طالبان پاداش داده است که هرگز مدارک موثقی در اثبات آن ارائه نشد. در واقع آژانس های اطلاعاتی آمریکا بطور رسمی گفتند که نمی توانند صحت این گزارش ها را تأیید نمایند و اکنون داستان تازه درباره این پاداش ها نیز تکراری است با این تفاوت که این اتهامات این بار برای ایران مطرح شده است.

کارشناسان می گویند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد تا با تبلیغات رسانه ای گسترده توافق با طالبان را در فهرست توافق های پیروز دولت خویش قرار دهد تا احتمال پیروزی اش در انتخابات ماه نوامبر افزایش یابد.

براساس گزارش ها، ژنرال ها و تیم امنیتی ترامپ با خروج سریع نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان به شدت مخالفند و باور دارند که ترامپ با اهداف سیاسی و انتخاباتی در حال معامله است و از این رو برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نمایند.

دونالد ترامپ چندی پیش به خبرنگاران گفته بود که حتی در صورت توافق با صلح با طالبان و به این دلیل که به هیچکس اعتماد ندارد نیروهای اطلاعاتی خود را در افغانستان حفظ خواهد نمود.

بعضی کارشناسان می گویند: باوجودی که آمریکا با مهمترین خواسته طالبان که خروج نیروهای خارجی از افغانستان است توافق نموده است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این کشور در درازمدت به تعهداتش عمل کند.

زیرا دولت آمریکا در سالهای اخیر چندین توافقنامه بین المللی سیاسی و تجارتی با شماری از کشورهای عظیم جهان را نقض نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 219

به "کارشناس روس: دولت پنهان آمریکا برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس روس: دولت پنهان آمریکا برای تخریب فرایند صلح افغانستان کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید