پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره سرانجام کرونا در اروپا ، اعتراضات خشونت بار در بروکسل

به گزارش پزشکی مدرن، سازمان بهداشت جهانی انتها پاندمی کرونا در اروپا بعد از فروکش کردن موج اومیکرون را قابل قبول دانسته و رسانه ها از برگزاری اعتراضات بعضا خشونت بار ضد قواعد کرونایی در بروکسل خبر دادند.

پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره سرانجام کرونا در اروپا ، اعتراضات خشونت بار در بروکسل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان موضوعی حل نشده در اروپا به جای مانده و به ویژه سویه اومیکرون به صورت روزافزون در این اتحادیه جولان داده و درد سرهای بیشتری را برای مقام ها و شهروندان این اتحادیه ایجاد می نماید.

پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره سرانجام کرونا در اروپا

سازمان بهداشت جهانی سرانجام کرونا در اروپا را بعد از گذر از موج کنونی اومیکرون امکان پذیر می داند. هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: این احتمال وجود دارد که این منطقه به سمت مرحله سرانجامی همه گیری حرکت کند.

وی در عین حال با توجه به جهش های احتمالی این ویروس از همگان خواسته که جوانب احتیاط را رعایت نمایند. کلوگ در این باره گفت: ویروس کرونا بیش از یک بار ما را غافلگیر نموده پس باید مراقب باشیم.

این مقام سازمان بهداشت جهانی تاکید نمود: اگر موج فعلی کرونا در اروپا فروکش کند ایمنی جهانی یا به لطف واکسیناسیون و یا به علت ابتلا برای چندین هفته و ماه وجود خواهد داشت. علاوه بر این تاثیرات فصلی در بهار و تابستان پیش رو وجود خواهد داشت.

بر اساس ارزیابی سازمان بهداشت جهانی تا ماه مارس حدود 60 درصد همه ساکنان اروپا به اومیکرون مبتلا خواهند شد. کلوگ گفت: این نوع کرونا بسیار مسری است اما معمولا به نظر می رسد که باعث بیماری با سیر خفیف تری نسبت به انواع ویروس های قبلی می گردد.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل

بر اساس اطلاعات پلیس در بروکسل حدود 50 هزار نفر علیه قواعد و محدودیت های کرونایی اعتراض کردند که بعضا با خشونت و درگیری هایی همراه بود. 6 نفر هم به علت همراه داشتن وسایل خطرناک و ممنوعه دستگیر شدند.

به گزارش رسانه های بلژیک، معترضان از ایستگاه قطار شمالی به سمت محله اروپایی حرکت کردند که در آنجا شورش هایی رخ داد. بعضی معترضان به سمت نیروهای پلیس اشیائی را پرتاب نموده و به ساختمان ها آسیب می رساندند. معترضان به ساختمان های نهادهای مهم اروپایی هم آسیب رساندند.

بر اساس اطلاعات پلیس این اعتراضات در ساعت3 بعد از ظهر امروز منحل شد. پلیس علیه معترضان از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

در بلژیک تعداد مبتلایان تازه به کرونا در هفته گذشته به بیش از 60 هزار نفر رسیده و دولت بعضی محدودیت ها و قواعد تازه را برای مهار بحران اعمال نموده است.

رکورد شاخص ابتلای هفتگی در آلمان شکسته شد

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از رکورد تازه در شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای 100 هزار نفر خبر داده و خاطرنشان کرد که این رقم به 806.6 نفر رسیده است. بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی در آلمان در عرض 24ساعت 85440 نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 54 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1024

به "پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره سرانجام کرونا در اروپا ، اعتراضات خشونت بار در بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره سرانجام کرونا در اروپا ، اعتراضات خشونت بار در بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید