هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه

به گزارش پزشکی مدرن، وزیر دفاع اوکراین با هشدار درباره احتمال کشیده شدن این کشور به درگیری در پی اقدامات تحریک آمیز روسیه، گفت اقدام مسلحانه مسکو علیه کی یف فقط در صورت تصمیم گیری در سطوح عالی کرملین ممکن است.

هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، با افزایش تنش ها در شرق اوکراین، آندری تاران وزیر دفاع این کشور درباره آنچه که اقدامات تحریک آمیز روسیه خواند، هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تاران شامگاه شنبه گفت محتمل است اوکراین در پی ستیزه جویی های روسیه، به درگیری در منطقه دونباس واقع در شرق این کشور، تحریک گردد.

وی در ادامه شرح داد که ادعاهای مسکو درباره نقض حقوق روس زبان ها در شرق اوکراین، می تواند دلیل ازسرگیری ستیزه جویی های مسلحانه روسیه علیه این کشور باشد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه ای اضافه نمود: همزمان، باید توجه داشت که تشدید ستیزه جویی مسلحانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین، احتمالا فقط زمانی رخ می دهد که تصمیم سیاسی مرتبط در عالی ترین سطح کرملین گرفته گردد.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

روز آدینه نیز دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با هشدار درباره نزدیک شدن شرایط شرق اوکراین به انفجار و احتمال وقوع درگیری، گفت کرملین نگران آغاز احتمالی جنگ داخلی در این کشور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 631

به "هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید