نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در استان مرکزی ، محدودیت ها برمی گردند

به گزارش پزشکی مدرن، استاندار مرکزی گفت: اگر شاهد گسترش بیماری در سراسر استان باشیم، به ناچار بعضی محدودیت ها را اعمال خواهیم کرد و خلاف میل باطنی ممکن است حتی بعضی فعالیت ها نیز محدود گردد.

نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در استان مرکزی ، محدودیت ها برمی گردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سید علی آقازاده 17 تیر اعلام کرد: در حال حاضر دوسوم استان های کشور در بحث ابتلا به ویروس کرونا در شرایط قرمز قرار دارند. استان مرکزی در شرایط قرمز قرار ندارد ولی پیش بینی می کنیم و نگرانیم ظرف دو تا سه هفته آینده اگر روال موجود بی توجهی به هشدارهای بهداشتی ادامه پیدا کند، همچنان شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس باشیم که بر این اساس شرایط بدی را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از 15 تیرماه استفاده از ماسک اجباری شده و افراد باید در فضاهای عمومی حتما از ماسک استفاده نمایند. مردم استان با رعایت پروتکل ها می توانند نقش معین نماینده ای در حفظ شرایط مناسب استان در حوزه شیوع این بیماری داشته باشند.

  • زاهدان با 70 درصد موارد مثبت کانون بحران کروناست

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از پرستاران و کادر درمان استان گرفتار بیماری شده اند و نگرانیم که هفته آینده نیرو و پرسنل درمانی به اندازه کافی نداشته باشیم، به همین دلیل شرایط حساسی پیش روست و ضروری است که مردم حتما الزامات را رعایت نمایند تا با بحران روبرو نشویم و مانع گسترش بیماری شویم.

آقازاده در مورد اعمال محدودیت ها در استان گفت: اگر شرایط در استان نگران نماینده باشد و شاهد توسعه و پیشرفت بیماری در سراسر استان باشیم، به ناچار بعضی از محدودیت ها را اعمال خواهیم کرد و علیرغم میل باطنی ممکن است حتی بعضی از فعالیت ها نیز محدود گردد.

وی گفت: کادر پزشکی و پرستاران استان مرکزی و مراکز درمانی چهار ماه سخت را پشت سر گذاشته اند و شاید بیش از این هم تاب آوری نداشته باشند، به همین دلیل باید مردم یاری نمایند و با رعایت پروتکل های بهداشتی کادر درمان را تنها نگذارند تا فشار روی مراکز درمان کاهش یابد.

استاندار مرکزی توضیح داد: در مصوبات قرارگاه پدافند زیستی، دستگاه ها و شهرداری ها ملزم به ارائه خدمات و ضدعفونی شهرها شوند و هر هفته دو شب ضدعفونی انجام می گردد، اما به هرحال این امر هزینه بر است و خستگی نیروها را به همراه دارد، اما با همه این تفاسیر از دانشگاه علوم پزشکی حمایت خواهیم کرد و دستگاه ها را ملزم به حمایت از این مجموعه نموده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 149

به "نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در استان مرکزی ، محدودیت ها برمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در استان مرکزی ، محدودیت ها برمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید