ماموریت ترامپ به مزدوران آمریکایی ، ربودن مادورو و سرنگون کردن دولت ونزوئلا ناکام ماند

به گزارش پزشکی مدرن، مزدور دستگیرشده آمریکایی در ونزوئلا اعتراف کرد از سوی دانلد ترامپ ماموریت داشته کنترل فرودگاه اصلی کاراکاس را در دست بگیرد و نیکلاس مادورو را برباید.

ماموریت ترامپ به مزدوران آمریکایی ، ربودن مادورو و سرنگون کردن دولت ونزوئلا ناکام ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، لوک دنمن یکی از دو شهروند آمریکایی است که اوایل هفته در پوشش قایق های ماهیگیری از سواحل جنوبی وارد خاک ونزوئلا شدند و نقشه آنها با دخالت نیروهای امنیتی ناکام ماند. او روز گذشته مدعی شد ماموریت ربودن رئیس جمهوری ونزوئلا از سوی رئیس جمهوری آمریکا به آنها ابلاغ شده بود و ترامپ فرماندهی عملیات را بر عهده داشت.

فیلم اعتراف های مامور بازداشت شده آمریکایی روز گذشته از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد و دنمن در آن به جزئیات ماموریت خود اعتراف کرد. او گفت که از میانه های ماه ژانویه به کلمبیا منتقل شده و در شهری در 55 مایلی مرزهای غربی ونزوئلا با مبارزان آموزش دیده این کشور تمرین نموده است. او مدعی شد هرگز پایش به هیچ یک از کشورهای آمریکایی جنوبی نرسیده بود و قصد داشت با ورود به کاراکاس، کنترل فرودگاه سیمون بولیوار را در دست بگیرد و بعد برای سرنگون کردن مادورو اقدام کند.

بر اساس نقشه دو مزدور آمریکایی، قرار بود یک فروند هواپیما در فرودگاه اصلی پایتخت به زمین بنشیند و رئیس جمهوری سرنگون شده ونزوئلا را به آمریکا منتقل کند. دنمن ادعا کرد او با هدف و نیت یاری رساندن به مردم ونزوئلا برای در دست دریافت قدرت وارد این ماموریت شده است. آرین بری 41 ساله دیگر مزدور آمریکایی است که همراه دنمن و 11 نفر دیگر در کودتای ناکام نظامی علیه دولت ونزوئلا دستگیر و هشت نفر هم کشته شدند.

دنمن اعتراف کرد رئیس اصلی و فرمانده عملیات کودتا فردی است به نام جردن گودرو؛ مدیر شرکت سیلورکورپ و عضو پیشین نیروهای ویژه ارتش آمریکا در فلوریدا که روز یکشنبه ادعا نموده بود یک گروه ویژه 60 نفری را برای سرنگون کردن مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به ماموریتی خطیر فرستاده است.

مادورو هم با نشان دادن اسناد و مدارک و نسخه ای از یک قرارداد، اعلام نمود ماجرای کودتای نظامی با حمایت و راهبری رقیبش خوان گوایدو اجرا شده است. او این کودتا را نسخه قرن بیست و یکمی حمله ناکام آمریکا به کوبا در خلیج کوبا دانست و گفت: ترامپ پشت همه این توطئه هاست و پیمانکار اصلی او بوده است.

همزمان با خط و نشان کشیدن رئیس جمهوری ونزوئلا برای همتای آمریکایی و البته تهدید کردن گوایدو به صدور حکم بازداشت، وزیر امور خارجه آمریکا هر نوع دخالت مستقیم ایالات متحده را در تجاوز نظامی به خاک ونزوئلا رد کرد. مایک پمپئو گفت آمریکا برای بازگرداندن دو شهروند خود خواهد کوشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 34

به "ماموریت ترامپ به مزدوران آمریکایی ، ربودن مادورو و سرنگون کردن دولت ونزوئلا ناکام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ترامپ به مزدوران آمریکایی ، ربودن مادورو و سرنگون کردن دولت ونزوئلا ناکام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید