فروش 5هزار میلیاردی محصولات فناورانه مرتبط با کرونا

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران، مهدی صفاری نیا امروز در مراسم رونمایی از داروی سالیراویرا که در محل معاونت علمی برگزار گردید، گفت: این دارو حاصل کوشش محققان و دانشمندان کشور است که بعد از گذراندن مراحل سخت تأیید دارو در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو آماده ورود به بازار شده است.

فروش 5هزار میلیاردی محصولات فناورانه مرتبط با کرونا

وی با بیان اینکه این داروی گیاهی مراحل تحقیقاتی را به خوبی طی نموده، گفت: داروی سالیراویرا در راستای کاهش آلام بیماران کرونایی بوده که سیر تحقیقاتی را به انتها رسانده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک در زمینه کرونا گفت: از 26 شرکت دانش بنیان پارک پردیس، پنج شرکت در زمینه فراوری داروهای مقابله با کرونا فعالیت می نمایند؛ همچنین دو شرکت در زمینه فراوری واکسن، 8 شرکت در زمینه فراوری تجهیزات بیمارستانی، 4 شرکت در زمینه فراوری مواد ضدعفونی و مابقی نیز در زمینه فراوری کیت های تشخیصی کرونا فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: دو شرکت فعال در زمینه فراوری واکسن اکنون دانش فنی ساخت واکسن های کرونا را به دست آورده اند و درصدد تجهیز خطوط فراوری هستند که امیدواریم این واکسن ها در ماه های آینده وارد بازار گردد.

صفاری نیا با بیان اینکه همچنین چندین شرکت در زمینه کیت های تشخیص کرونا مجوز گرفته اند، گفت: شرکتهای دانش بنیانی که در زمینه فراوری تجهیزات بیمارستانی همچون ونتیلاتور فعالیت می نمایند اکنون محصولات آنها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: 4 شرکت در پارک پردیس خط فراوری خود را به خط فراوری مواد ضدعفونی نماینده و ماسک تغییر داده و جایگزین محصول قبلی خود نموده اند.

به گفته صفاری نیا، فروش محصولات شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس که در زمینه مقابله با کرونا بوده است، برابر با 5 هزار میلیارد ریال بوده که ما توانسته ایم تا به امروز 44 میلیارد تومان یاری و تأمین اقتصادی به این شرکت ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: البته که این شرکت ها حدود 120 میلیارد تومان احتیاج داشته اند که حمایت های ما با این میزان فاصله زیادی داشت؛ از این رو بنا داریم این میزان را به وسیله سیستم های بانکی و صندوق های اقتصادی تأمین کنیم تا بتوانیم محصولات مرتبط با کرونا را به واسطه این شرکت ها به بازار برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 719

به "فروش 5هزار میلیاردی محصولات فناورانه مرتبط با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 5هزار میلیاردی محصولات فناورانه مرتبط با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید