سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی ساخته شد

به گزارش پزشکی مدرن، سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر طراحی و ساخته شد و افتخاری دیگر برای این دانشگاه رقم خورد.

سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی ساخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از شوشتر با طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان گلستان اهواز، افتخاری دیگر از طرف مرکز تحقیقات آب و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر رقم خورد و اکنون مجهزترین سیستم تصفیه و بی خطرسازی فاضلاب بیمارستانی کشور در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز فعال است.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: بیمارستان گلستان اهواز به عنوان عظیم ترین و پرمراجعه ترین مرکز درمانی در جنوب غرب کشور، از سال گذشته به سیستم فوق پیشرفته و بیولوژیکی تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال با هوادهی گسترده(EAAS) و قابلیت ارتقا به (MBBR) Moving Bed Biological Reactor با ظرفیت روزانه بیش از 400 متر مکعب مجهز شد که قادر است حذف انواع باکتری ها و عوامل بیماری زای موجود در فاضلاب با راندمان 99/99 درصد انجام دهد و این امر تحسین مقامات استانی، محیط زیست و مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به دنبال داشته است.

میثم معزی اضافه نمود: با بهره گیری از سیستم جدید به ارزشی حدود 10 میلیارد ریال، اکنون نه تنها هیچ گونه پسابی از بیمارستان گلستان اهواز به رودخانه کارون ریخته نمی گردد؛ بلکه پس از انجام مراحل پیشرفته بی خطرسازی برای تصفیه با رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی، مجدداً وارد شبکه فاضلاب شهری در جنوب غرب اهواز (تصفیه خانه چنیبه) می گردد که پرداخت ماهانه آبونمان حق دفع فاضلاب پیش تصفیه به فاضلاب شهری در قبوض آب این مرکز، گواهی بر این مدعاست.

وی گفت: به زودی و با استفاده از فیلترهای مخصوص شنی از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد که به ویژه در شرایط خشکسالی و کم آبی کشور بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز توضیح داد: امید آن می رود که در مراحل بعدی از خروجی این تصفیه خانه برای پرورش ماهیان تزئینی به منظور نگهداری در اکواریوم های عظیم در محیط بیمارستان و با هدف روحیه بخشی به بیماران و مراجعان استفاده گردد.

معزی اضافه نمود: با در نظر دریافت ماهیت خدماتی بیمارستان گلستان اهواز و عواید اقتصادی ناچیز این مرکز و خرید و نصب تجهیزات و دستگاه تصفیه پیشرفته فاضلاب و راه اندازی سایت چند مرحله ای امحا و بی خطرسازی پسماندها، اکنون ایمن سازی پسماندهای بیمارستانی جزو فعالیت های روزمره در این مرکز است.

این مسئول گفت: اکنون 6 نیروی مختص سیستم مدیریت پسماند، شامل سه کارشناس بهداشت محیط و سه اپراتور و کارگر مشغول انجام وظیفه بر روی سیستم پیشرفته تصفیه فاضلاب و چهار دستگاه امحای زباله هستند.

وی اعلام نمود: بعضی شرکت های عظیم نفت و گاز و کارخانجات متعدد فراوری فلزات که به عنوان غول های درآمدزایی منطقه و استان به رغم اثرات زیانبار فراوانی که بر محیط زیست و به ویژه هوای شهرهای میزبان خود دارند، جدیت و انگیزۀ لازم را در این زمینه از خود نشان نمی دهند؛ اما خرسندیم که با کوشش هایی اجرا شده، بیمارستان گلستان بین حدود 20 بیمارستان شهر اهواز در امر مدیریت و دفع پسماند با چهار دستگاه فعال بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی، خود را به عنوان یک واحد پیشرو و الگو نشان داده است و امیدواریم با استمرار این پویش به زودی شاهد دریافت عنوان واحد خدماتی سبز برای بیمارستان عظیم گلستان اهواز باشیم.

4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 64

به "سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید