سفر به کدام شهرها در نوروز 1400 ممنوع است؟

به گزارش پزشکی مدرن، بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و فقط این امکان فراهم شده است که در شهرهای آبی و زرد با رعایت شیوه نامه های سختگیرانه مردم بتوانند سفرهای ضروری خود را انجام دهند.

سفر به کدام شهرها در نوروز 1400 ممنوع است؟

هفته گذشته بر اساس نقشه رنگ بندی اپلیکیشن ماسک 11 شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، شرایط قرمز کرونایی دارند، همچنین 31 شهرستان نارنجی، 252 شهرستان زرد و 154 شهرستان آبی هستند که با کاهش شهرهای نارنجی و آبی در هفته پیش رو روبرو هستیم.

طبق آخرین بروزرسانی شرایط رنگ بندی رسمی شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از امروز شانزدهم اسفند ماه، 11 شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، شرایط قرمز کرونایی دارند و 32 شهر نارنجی، 251 شهر زرد و 154 شهر آبی هستند.

فهرست شهرهای قرمز کرونا

شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در شرایط قرمز قرار دارند.

فهرست شهرهای نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، دهلران، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد،خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای با شرایط نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

گفتنی است که رنگ بندی اعلام شده تا این لحظه بوده و در روزهای آینده ممکن است تغییر کند.

در شهرهای نارنجی گروه های شغلی 3 و 4 مشمول محدودیت می شوند.

در شهرهای قرمز گروه های شغلی یک، 2، سه و چهار مشمول محدودیت می شوند.

مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 681 هزار و 682 نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، 82 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 60 هزار و 594 نفر رسید.

خوشبختانه تا به امروز یک میلیون و 435 هزار 357 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. 3 هزار و 784 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون 11 میلیون و 212 هزار و 921 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 561

به "سفر به کدام شهرها در نوروز 1400 ممنوع است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به کدام شهرها در نوروز 1400 ممنوع است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کدام شهرها در نوروز 1400 ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید