تور روسیه ارزان: روسیه تا چند سال دیگر نفت و گاز دارد؟

به گزارش پزشکی مدرن، معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به افزایش حجم گاز طبیعی صادراتی به چین، گفت: روسیه با وجود انتقال انرژی به سایر کشورها، می تواند نفت مورد احتیاج خود را تا 30 سال دیگر و گاز خود را حداقل تا 50 سال دیگر تأمین کند.

تور روسیه ارزان: روسیه تا چند سال دیگر نفت و گاز دارد؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و مسئول سیاست انرژی روسیه ابراز اطمینان کرد که این کشور می تواند برای مدت 30 سال نفت مورد احتیاج خود و حداقل برای 50 سال آینده گاز مورد احتیاج خود را تأمین کند.

نوواک امروز (دوشنبه) در سخنانی در اجلاس انرژی روسیه-چین، با اعلام این مطلب، یادآور شد که روسیه دارای ذخایر غنی نفت و گاز است و با وجود ارسال منابع انرژی به سایر کشورها، اطمینان دارد که امکان بهره برداری درازمدت از ذخایر نفت و گاز را در اختیار دارد.

طبق ارزیابی معاون نخست وزیر، حجم ارسال گاز طبیعی روسیه به چین به وسیله خط لوله گاز توان سیبری تا خاتمه ماه نوامبر امسال (2021) به بیش از 13 میلیارد مترمکعب رسیده است. این در حالی است که در سال 2019 از این خط لوله تنها 0.328 میلیارد مترمکعب گاز انتقال یافته و در سال 2020 این حجم 4.101 میلیارد مترمکعب رسیده بود.

الکساندر نوواک بعلاوه گفت که در آینده نزدیک انتظار می رود که سندی درباره تأمین اقتصادی خط لوله انتقال گاز مایع طبیعی قطب شمال-2 با بانک های جمهوری خلق چین امضاء گردد. ساخت این خط لوله برای سه مرحله تا رسیدن مقدار فراوری گاز مایع طبیعی به حجم 6.6 میلیارد تن در سال در نظر گرفته شده است. به گفته وی، حجم کلی تأمین اقتصادی خارجی این طرح چیزی معادل 21.3 میلیارد دلار تخمین زده می گردد که حدود 9.2 میلیارد یورو خواهد بود.

معاون نخست وزیر روسیه بعلاوه در این اجلاس گفت که طرف روسی فعلا ضرورتی نمی بیند که در رابطه با پیدایش نوع نو ویروس کرونا اومیکرون، اقدامات فوری از سوی اوپک پلاس در نظر گرفته گردد. به گفته وی، البته باید شرایط بازار انرژی جهانی با دقت زیر نظر گرفته گردد، ولی احتیاجی به تصمیم گیری فوری در این خصوص وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوایل پاییز اعلام نموده بود که این کشور امیدوار است بتواند روی افزایش فراوری گاز طبیعی مایع خود به سطح 140 میلیون تن در سال تا سال 2035 حساب کند. پوتین ابراز اطمینان نموده بود که روسیه قادر خواهد بود این طرح را تحقق بخشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1005

به "تور روسیه ارزان: روسیه تا چند سال دیگر نفت و گاز دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: روسیه تا چند سال دیگر نفت و گاز دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید