رشد 6 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته، نفت 60 دلار را هم دید

به گزارش پزشکی مدرن، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازار های جهانی به بالای 60 دلار در هر بشکه هم رسید و نفت برنت طی هفته گذشته 6 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد.

رشد 6 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته، نفت 60 دلار را هم دید

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازار های دنیای پس از اینکه به بالاترین قیمت در یک سال گذشته رسید، حدود یک درصد رشد کرد و به بالار 60 دلار در هر بشکه رسید.

این افزایش قیمت ناشی از امید به بهبود اقتصادی و کاهش فراوری اوپک پلاس عنوان شده است.

قیمت نفت همچنین با رکورد زدن بازار های بورس آمریکا به علت بروز نشانه هایی از پیشرفت در فرایند تصویب محرک های اقتصادی، تقویت شد در عین حال، گزارش فرصت های شغلی این کشور تایید کرد که بازار کار آمریکا در حال ثبات یافتن است.

هر بشکه نفت برنت با 50 سنت افزایش 59.34 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 62 دلار 56.85 دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا در هفته گذشته 9 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد که بیشترین افزایش از ماه اکتبر به شمار می رود و تاحدی این افزایش ناشی از کاهش ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته بود.

نفت برنت نیز افزایش 6 درصدی را ثبت کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: نفت برنت به سطح 60 دلار در هر بشکه رسید، اوپک پلاس با موفقیت بیشتر نگرانی های طرف عرضه را کاهش داده است و نسبت به بهبود در جبهه کووید 19 در دنیا خوش بین است.

آخرین باری که قیمت نفت برنت به 60 دلار در هر بشکه رسیده بود، شیوع کرونا هنوز همه گیر نشده بود و فعالیت های اقتصادی باز و تقاضا برای سوخت بیشتر بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 514

به "رشد 6 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته، نفت 60 دلار را هم دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 6 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته، نفت 60 دلار را هم دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید