رئیس جمهور مستعفی یمن خواستار تشکیل یک کابینه ائتلافی شد

به گزارش پزشکی مدرن، دولت تحت حمایت عربستان سعودی در یمن از تشکیل یک کابینه ائتلافی با حضور جدایی طلبان جنوب با هدف سرانجام دادن به نبرد قدرت میان این متحدان صوری خبر داد.

رئیس جمهور مستعفی یمن خواستار تشکیل یک کابینه ائتلافی شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از رویترز، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن طی حکمی، دستور تشکیل یک کابینه ائتلافی جدید را صادر کرد.

دفتر رئیس جمهور مستعفی یمن در بیانیه ای گفت که معین عبدالملک سعید بار دیگر به ریاست کابینه جدید که شامل پنج وزیر از بزرگترین احزاب سیاسی همچون شورای انتقالی جنوب و حزب اصلاح می شود، منصوب شد.

با این حال، هادی نزدیکترین متحدان خود را در وزارتخانه های کلیدی همچون دفاع، کشور، دارایی و وزارت خارجه ابقا کرد.

او شامگاه جمعه اسامی کابینه جدید را بدین شرح گفت: معین عبدالملک سعید، نخست وزیر، احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه و امور مهاجرین، سرلشکر محمد علی أحمد المقدشی، وزیر دفاع، معمر مطهر محمد الإریانی وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ و گردشگری و واعد عبدالله عبدالرزاق باذیب، وزیر برنامه ریزی و تعاون.

در بیانیه دولت منصور هادی آمده است که این کابینه ائتلافی 24 نفری به طور مساوی بین یمنی های شمال و یمنی های جنوب تقسیم شده است. این کابینه جدید در پی دو هفته تفکیک نیروها و استقرار مجدد نیروها در جنوب تشکیل می شود.

گفتنی است که درگیریها میان اردوگاه نیروهای مخالف انصارالله یمن یکی از عواملی بود که از به ثمر نشستن تلاش های سازمان ملل برای انجام مذاکره جهت برقراری آتش بس سراسری در یمن ممانعت می کرد.

شایان ذکر است که نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن- مستقر در بندر جنوبی عدن - و جدایی طلبانی که در چارچوب این ائتلاف با یکدیگر متحد هستند، از سال 2014 با نیروهای انصارالله یمن که کنترل صنعا را در دست دارد، در حال جنگ هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 436

به "رئیس جمهور مستعفی یمن خواستار تشکیل یک کابینه ائتلافی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور مستعفی یمن خواستار تشکیل یک کابینه ائتلافی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید