ملاقات الکاظمی با معاون نخست وزیر روسیه، امیدواری پوتین به تقویت روابط دوجانبه با عراق

به گزارش پزشکی مدرن، دولت عراق از ملاقات نخست وزیر این کشور با معاون نخست وزیر روسیه در بغداد و گفت وگوی آنها درباره همکاری دوجانبه میان دو کشور اطلاع داد.

ملاقات الکاظمی با معاون نخست وزیر روسیه، امیدواری پوتین به تقویت روابط دوجانبه با عراق

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت عراق در بیانیه ای بیان کرد که یوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه در ادامه ملاقاتهایش با مقامات عراق در بغداد با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

طبق این بیانیه، بوریسف با ابلاغ سلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به الکاظمی گفت که پوتین امیدوار به تقویت روابط دوجانبه با عراق است.

بوریسف همچنین طی این ملاقات پیغام کتبی نخست وزیر روسیه درباره تقویت همکاری دوجانبه میان بغداد و مسکو و گگرددن افق های گسترده شراکت دوجانبه را تقدیم مصطفی الکاظمی کرد.

الکاظمی در این ملاقات بر اهمیت تقویت روابط میان عراق و روسیه در راستای منافع ملت دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین گفت که عراق در حال برنامه ریزی سیاست استقبال از همه شرکای بین المللی و جذب سرمایه گذاری بین المللی است و این فرصت مناسبی برای مشارکت شرکت های روسی در این زمینه است.

طبق بیانیه دولت عراق، دو طرف همچنین درباره اوضاع دنیا و منطقه به ویژه شرایط سوریه و کوشش های عراق در این زمینه رایزنی کردند.

بوریسف و الکاظمی در ادامه همکاری مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی، کوشش های صورت گرفته در این زمینه و همچنین حمایت از عراق در نبرد علیه عناصر بازمانده تروریست ها در این کشور را آنالیز کردند.

در این ملاقات همچنین حمایتی که روسیه می تواند برای حمایت از فرایند انتخابات در عراق و فرایند تأمین ناظران بین المللی ارائه دهد، مورد آنالیز نهاده شد.

بوریسف و الکاظمی همچنین توافق کردند که نشست کمیته مشترک تجاری، همکاری، مالی، علمی و فنی عراقی و روسیه به زودی برگزار گردد.

معاون نخست وزیر روسیه آدینه وارد بغداد شد و پیش از الکاظمی با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق ملاقات و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 649

به "ملاقات الکاظمی با معاون نخست وزیر روسیه، امیدواری پوتین به تقویت روابط دوجانبه با عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات الکاظمی با معاون نخست وزیر روسیه، امیدواری پوتین به تقویت روابط دوجانبه با عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید