دو روستای ابهر در فینال جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

به گزارش پزشکی مدرن، آیسان صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها، فرهنگی تر شدن فضای روستا و پرکردن اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان روستایی برگزار می شود، به شرایط معین شده در این جشنواره پرداخت و گفت: طبق فراخوان متناسب بودن برنامه های ترویجی و فرهنگی با بحث کتابخوانی، به تصویر کشیدن آیین های بومی، استفاده مناسب و خلاقی از ظرفیت فضای مجازی و پوشش جمعیتی مناسب از جمله ملاک های معین شده برای انتخاب روستاهای دوستدار کتاب است.

دو روستای ابهر در فینال جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا این جشواره به صورت مجازی و با ارسال مستندات از سوی کتابداران روستاها برگزار گشت و در مرحله نخست 113 روستا و در مرحله دوم نیز 55 روستا و منطقه از 20 استان انتخاب شدند، گفت: از شهرستان ابهر کتابدار دو روستا (خانم ها معصومه رجبی و الهه سرداری) در این جشنواره شرکت کردند و خوشبختانه هر دو روستا یعن درسجین و عمیدآباد، به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه معصومه رجبی کتابدار روستا درسجین شهرستان ابهر برای سال دوم است که به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا می کند، گفت: روستای جهانگردی و تاریخی درسجین از توابع شهرستان ابهر که پیشینه تاریخی بیش از 300 سال دارد و از روستاهای دارای کتابخانه عمومی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به برخی از شاخصه های انتخاب این دو روستا گفت: برگزاری نشست های کتابخوانی، ایجاد صفحه نمایش قصه گویی، راه اندازی گروه در شبکه های مجازی، برگزاری جشنواره های جانبی از جمله صنایع دستی و غذا، ارائه آموزش های مربوط به صنایع دستی و جذب جهانگرد از طریق معرفی روستا از جمله ملاک های انتخاب روستای درسجین بوده است.

صادقی گفت: برگزاری جشن روز کودک، برگزاری کلاس شاهنامه خوانی، برگزاری نشست های کتابخوانی و مدرسه ای، برگزاری کلاس های آموزشی درسی، شاداب سازی محیط کتابخانه و جذب اعضا نیز از جمله مواردی بوده که موجب انتخاب کتابخانه روستای عمیدآباد شده است.

وی ادامه داد: تلاش برای تأمین بودجه های لازم برای گسترش فعالیت های مربوط به کتاب و کتاب خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

امسال در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب 10 روستا به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب و 15 روستا نیز به عنوان روستاهای شایسته تقدیر و یک روستا به عنوان برگزیده استمرار انتخاب می شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 588

به "دو روستای ابهر در فینال جشنواره روستاهای دوستدار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو روستای ابهر در فینال جشنواره روستاهای دوستدار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید