دستگیری 7 عامل حفاری غیر مجاز در آذربایجان شرقی

به گزارش پزشکی مدرن، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از دستگیری 7 عامل حفاری غیرمجاز در روستای جانقور باسمنج اطلاع داد.

دستگیری 7 عامل حفاری غیر مجاز در آذربایجان شرقی

سرهنگ کاظم داداشی با تاکید بر این که حفاظت از میراث فرهنگی باید به عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه نهادینه گردد، ادامه داد: در راستای حفاظت از مواریث تاریخی و جلوگیری از تعرض به میراث گذشتگان، فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل طی عملیاتی، پیروز به دستگیری هفت نفر از عاملان حفاری غیر مجاز در روستای جانقور باسمنج شد.

وی ادامه داد: به دنبال گزارش های دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیا تاریخی فرهنگی در روستای جانقور باسمنج، شش نفر از حفاران غیرمجاز و یک نفر صاحب ملک در حین حفاری به همراه ابزار آلات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

وی در ادامه از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی استان اطلاع داد و گفت: هر گونه حفاری در سطح استان به منظورتحصیل اشیای عتیقه و باستانی جرم محسوب شده و با حفاران و متعرضان میراث فرهنگی و آثار تاریخی در استان به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، داداشی در سرانجام، گفت: هم استانی های محترم می توانند درصورت مشاهده مواردی از این قبیل به صورت شبانه روزی با شماره 09662 مرکز پیغام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 14

به "دستگیری 7 عامل حفاری غیر مجاز در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 7 عامل حفاری غیر مجاز در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید