دادگاه ترور رفیق الحریری سیاسی است نه حقوقی

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عمار بلال عضو اداره قانون گذاری در وزارت دادگستری سوریه اعلام نمود که نتایج تحقیقات دادگاه آنالیز ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان بر اساس ادله و شواهد کافی مبتنی نشده است.

دادگاه ترور رفیق الحریری سیاسی است نه حقوقی

وی افزود: این تحقیقات بر اساس سخنان سیاستمداران اجرا شده و یک اقدام قانونی و حقوقی حرفه ای محسوب نمی گردد.

بلال گفت: صدور حکم بعد از 15 سال از سوی یک دادگاه حتی اگر بر اساس شروط درست هم باشد یک عدالت محقق نشده محسوب می گردد و نمی توان این دادگاه را یک دادگاه خوب دانست.

وی ادامه داد: آیا این دادگاه اقدامات درست در فرایند تحقیقات خود بر اساس قواعد حقوقی انجام داده است؟ دلیل طولانی شدن فرایند تحقیقات مشخص است؛ این تحقیقات بر اساس قوانین درست و اصولی صورت نگرفته است.

بلال افزود: آیا دادگاه های لبنان نمی توانستند این تحقیقات را انجام داده و به این نتایج برسند؟ رفیق حریری رابطه خوبی با سوریه و مقاومت لبنان داشت و آنها هیچ دلیلی برای مشارکت در ترور او ندارند. این دادگاه یک دادگاه سیاسی است نه حقوقی.

به گزارش خبرنگاران، دادگاه بین المللی ویژه آنالیز ترور رفیق حریری در حکم خود حزب الله لبنان و دولت دمشق را تبرئه نموده و بیشتر متهمان منتسب به حزب الله نیز بر اساس این رأی تبرئه شده اند.

این دادگاه در حالی رأی خود را صادر نموده که اسناد موجود حزب الله در ارائه این حکم مورد توجه قرار نگرفت و بر اساس اسناد موجود نیز که سندیت محکمی هم نداشت یک فرد منتسب به حزب الله مجرم شناخته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 213

به "دادگاه ترور رفیق الحریری سیاسی است نه حقوقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه ترور رفیق الحریری سیاسی است نه حقوقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید