خبرنگاران پرداخت یکهزارو 136 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان

به گزارش پزشکی مدرن، اهواز - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یکهزار و 136میلیارد ریال تسهیلات کرونا به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان خوزستان پرداخت شده است.

خبرنگاران پرداخت یکهزارو 136 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان

به گزارش خبرنگاران نوراله حسن زاده روز یکشنبه در نشست خبری در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان نمود: در مجموع 9هزار190 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده از کرونا به خوزستان اختصاص یافته است.

وی گفت: 12 بانک در خوزستان برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شدند و تا به امروز 21 هزار پرونده در این خصوص تشکیل شده که 34 هزار نفر از این محل امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تا به امروز 34 درصد اعتبار تسهیلات کرونا در استان جذب شده افزود: درمجموع درخواست دریافت سه هزار و 300میلیارد ریال تسهیلات از محل این اعتبار داده شده است.

حسن زاده ادامه داد: با توجه به اینکه کرونا بر شرایط کسب وکار و درآمد تاثیر گذاشته، بسکمک از صاحبان مشاغل و بخش خصوصی تمایلی به دریافت این تسهیلات ندارند.

شفاف سازی فعالیت ها در مرزهای تجاری خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان نمود: در چند سال گذشته تلاش داشتیم که تمام شرایط را در مرزهای چذابه وشلمچه به منظور شفاف سازی فعالیت هایی که در این مناطق انجام می شود فراهم شود که خوشبختانه این امکان فراهم شده است.

وی گفت: با نصب تجهیزات مختلف در این 2 مرز و رایزنی با دستگاه های مرتبط و کشور عراق، با کوچکترین تخلف برخورد می شود و تمامی فعالیت ها در این مناطق شفاف سازی شده است.

حسن زاده بیان نمود: نیاز است تا برای بهبود هر چه بیشتر شرایط این 2 مرز در خوزستان سرمایه گذاری انجام شود، زیرا منابع داخلی به تنهایی جوابگوی ساماندهی این مرز نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در راستا صادرات کالا مشکلاتی وجود دارد گفت: جلسات مختلفی با مسوولان عراقی برای روان سازی صادرات به این کشور داشتیم، و انتظار می رودکه دستگاه ها و سازمان های داخلی همکاری بیشتری برای رونق صادرات از استان را داشته باشند.

حمایت از بخش کشاورزی

حسن زاده درادامه بیان نمود: امسال خرید گوجه فرنگی از کشاورزان خوزستان مناسب نبود و کشاورزان ناراضی بودند،به همین دلیل با کارخانجات تولید رب گوجه در استان رایزنی کردیم که گوجه کشت شده در خوزستان را خریداری، و به اقتصاد کشاورزان کمک شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه پارسال در استان شرایط بسیار خوبی برای کشت برنج فراهم شد افزود: پارسال با تلاش استاندار در وسعت زیادی در استان برنج کشت شد و 900 هزار تن شلتوک و 500 هزار تن برنج به دست آمد.

حسن زاده ادامه داد: این کار باعث شد تا واردات برنج تا میزان زیادی کاهش یابد و مورد تشویق کشور قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری نیز اجازه کشت 200 هزار هکتار در خوزستان داده شد، افزود: مراکز شالیکوبی در خوزستان جوابگو نیستند و تلاش شد تا امکانات لازم برای شالیکوبی این میزان برنج کشت شده در استان فراهم شود.

آزاد راه اصفهان به اهواز از پروژه های بزرگ خوزستان

وی ادامه داد: پیگیری زیادی برای احداث آزاد راه اهواز - اصفهان انجام گرفته که با ساختن این آزاد راه تا میزان زیادی این راستا کوتاه و ایمن تر خواهد شد.

حسن زاده گفت: احداث این آزاد راه به صنایع بزرگ 2 استان برای حمل بار کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: پیمانکارانی از استان های اصفهان و یزد برای احداث این آزاد راه اعلام آمادگی کرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 315

به "خبرنگاران پرداخت یکهزارو 136 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت یکهزارو 136 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید