خبرنگاران وعده بانک توسعه بین آمریکایی برای اشتغالزایی درآمریکای لاتین

به گزارش پزشکی مدرن، تهران- خبرنگاران- رئیس بانک توسعه بین آمریکایی در حوزه آمریکای لاتین، درباره یاری اقتصادی این نهاد برای ایجاد 15 میلیون شغل تا سال 2025 در این منطقه ابراز امیدواری کرد.

خبرنگاران وعده بانک توسعه بین آمریکایی برای اشتغالزایی درآمریکای لاتین

به گزارش چهارشنبه خبرنگاران، مائوریسیون کلاور کارونه رئیس بانک توسعه بین آمریکایی (BID) در گفت و گو با خبرگزاری افه اسپانیا گفت: این نهاد مالی در چارچوب برنامه راهبردی خود تا سال 2025 میخواهد برای ایجاد 15 میلیون شغل رسمی در آمریکای لاتین یاری کند تا از این طریق مانع شکل گیری دهه از دست رفته در این منطقه گردد. دهه از دست رفته اصطلاحی مالی است که به یک دوره رکود در بازه زمانی ده ساله اشاره دارد. این عبارت نخستین بار در انگلیس برای ارزیابی یک دهه پس از جنگ به کار رفت.

کلاور کارونه این اظهارات را در خاتمه افتتاحیه میزگرد شرکای بخش خصوصی برای آینده آمریکای لاتین و حوزه کارائیب مطرح نمود؛ نشستی که با حضور 40 تن از رهبران تجاری برگزار گردید و در آن اعضای جلسه بر مشارکت در زمینه بازسازی منطقه آمریکای لاتین متعهد شدند.

رئیس بانک توسعه بین آمریکایی اضافه نمود: امروز با اتحاد تاریخی 40 نفر از مدیران شرکت های بزرگی چون آمازون، بانک سانتاندر، مایکروسافت و ... گرد آمده ایم تا برای پیشبرد و جذب سرمایه گذاری خصوصی در آمریکای لاتین کوشش کنیم.

کلاور کارونه که پیشتر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در حوزه آمریکای لاتین بود، با آشنایی نسبی به این منطقه گفت: هیچ چیز مانند ایجاد اشتغال رسمی نمی توند در بهبود مالی آمریکای لاتین موثر باشد.

کلاور کارونه فراتر از بازار جهانی، با مثبت ارزیابی کردن صد روز اول مدیریت خود در این نهاد، اطمینان داد که هدف اصلی مجموعه تحت ریاست وی به دست دریافت ابتکار عمل برای مقابله با بدترین بحران اجتماعی مالی 120 ساله منطقه آمریکای لاتین است.

با این وجود، مداخله کاخ سفید و حمایت های دونالد ترامپ در انتصاب کلاور کارونه، مشاور امنیت ملی اسبق دولت آمریکا به عنوان نخستین ریاست این نهاد کلیدی منطقه که تابعیت آمریکای لاتین نداشته و پیش از این به واسطه موضع مخالف نسبت به کشورهای کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه شهرت داشته است، با موجی از اعتراض ها از سوی کشورهای مختلف روبرو شد. به این ترتیب کوشش آمریکا، نقض یک سنّت شش دهه ای در انتخاب ریاست آن بانک از بین نامزدهایی از آمریکای لاتین است که پرسش های فراوانی از انگیزه ترامپ برای به دست آوردن کنترل یک سازمان بین المللی تا اهداف پشت پرده برای آمریکای لاتین را در ذهن به وجود آورد.

بانک توسعه آمریکایی پیشتر نیز، در حالی که کمتر از یک ماه از انتصاب مائوریسیو کلاور کارونه به ریاست این نهاد مهم مالی نمی گذشت، از طرح یاری هشت میلیارد دلاری برای احیای مالی ونزوئلا مشروط به برکناری دولت مشروع نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور خبر داده بود.

مائوریسیو کلاور کارونه از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا جزو منتقدان سرسخت کوبا بود و سیاست های ضدکوبایی او شهرت زیادی دارد. او بخش زیادی از عمر خود را صرف براندازی حکومت فیدل کاسترو کرد. کلاور کارونه افرادی را در کنار خود داشت که همچون او ضدکوبایی و ضدونزوئلا بودند.

با این همه، انتظار می رود اغلب دولت های آمریکای لاتین، به دلیل سنت دیرینه کاخ سفید در پیشبرد اغراض خصمانه خود در نقاب شعارهای بشردوستانه، حتی با وعده یاری های مالی و ادعای احیای مالی منطقه، به این موضوع به دیده تردید بنگرند؛ اگرچه جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا در شعارهای انتخاباتی و برنامه های سیاست خارجی خود، از رویکرد بهبود روابط واشنگتن نسبت به بخش نیمکره غربی دولت خود بارها سخن به میان آورده است.

واشنگتن با رویکرد مالکانه خود، همیشه آمریکای لاتین را به عنوان حیاط خلوت خود دانسته و با توجه به تجربه تاریخی از سیاست های کلی حاکم بر آمریکا، به سختی می توان انتظار تغییر این سیاست را در دولت های بعدی داشت.

بانک توسعه بین آمریکایی (با حروف اختصاری BID در زبان آمریکای لاتین و IDB انگلیسی)، سازمان بین المللی تجاری است که مقرّ آن در واشنگتن دی سی است و در سال 1959 با هدف تامین مالی برنامه های توسعه مالی در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب تشکیل شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 535

به "خبرنگاران وعده بانک توسعه بین آمریکایی برای اشتغالزایی درآمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وعده بانک توسعه بین آمریکایی برای اشتغالزایی درآمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید