خبرنگاران معاون وزیر: نهادینه کردن ورزش همگانی با تغییر سبک زندگی مُیَسر است

به گزارش پزشکی مدرن، تهران- خبرنگاران- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: نهادینه کردن ورزش همگانی در سبک و شیوه زندگی مردم فقط با همراهی دستگاه های فرهنگی کشور میسر می گردد.

خبرنگاران معاون وزیر: نهادینه کردن ورزش همگانی با تغییر سبک زندگی مُیَسر است

به گزارش خبرنگاران عبدالحمید احمدی در نشست شورای ورزش همگانی کشور نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی را یکی از موانع و مسائل در این حوزه بیان کرد و اضافه کرد: سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی برای نخستین بار با همت و راهنمایی مسوولان شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شد که این سند در واقع همکاری دستگاه های فرهنگی کشور را جهت توسعه فرهنگ ورزش همگانی عملیاتی و اجرایی خواهد نمود.

وی اضافه کرد: با کوشش های اجرا شده، این سند به صورت جامع تدوین و در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و تصویب شد و تقسیم کار ملی در رابطه با ترویج فرهنگ ورزش همگانی صورت گرفت.

معاون وزیر ورزش با اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی، مشارکت قریب به یک هزار و 400 شهرداری کشور در حوزه ورزش همگانی را اقدام مهم دیگری نام برد و توضیح داد: یک رویکرد اجتماعی و فرهنگی را در شهرداری ها شاهد هستیم که در این دوره ایجاد و با مشارکت وزارت کشور و به ویژه سازمان دهیاری ها و شهرداری ها، برای نخستین بار شهرداری های کل کشور در برنامه و بودجه 1400 گنجانده شده است.

احمدی ادامه داد: نزدیک به 75 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می نمایند و ما از این ظرفیت قابل توجه جهت توسعه ورزش همگانی در بین شهروندان بهره مند خواهیم بود.

وی درباره طرح شهرهای فعال ایران گفت: این طرح را نیز با مشارکت بسیار نزدیک سازمان دهیاری های وزارت کشور دنبال کردیم و اکنون شهرهای زیادی به این طرح پیوستند و این اقدام با قوت دنبال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 422

به "خبرنگاران معاون وزیر: نهادینه کردن ورزش همگانی با تغییر سبک زندگی مُیَسر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر: نهادینه کردن ورزش همگانی با تغییر سبک زندگی مُیَسر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید