خبرنگاران شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است

به گزارش پزشکی مدرن، قم- خبرنگاران- رییس آموزش وپرورش استثنایی قم گفت: در حالی که بیش از 100 دانش آموز استثنایی ساکن شهرک پردیسان قم هستند، مدرسه ویژه این دانش آموزان در این منطقه وجود ندارد و باید یک مدرسه در پردیسان احداث گردد.

خبرنگاران شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهدی آقاکوچکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: این دانش آموزان که معلولیت های مختلفی دارند، در روزهایی که کلاس های مدرسه به صورت حضوری برگزار گردد، ناچار هستند روزانه راستا شهرک پردیسان تا داخل شهر را طی نمایند.

وی افزود: زمینی در شهرک پردیسان توسط اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت مدرسه استثنایی در نظر گرفته شده است و البته خیری نیز برای ساخت آن اعلام آمادگی نموده که در صورت احداث مدرسه، این فضا جوابگوی احتیاج بیش از 100 دانش آموز استثنایی دختر و پسری که ساکن این منطقه هستند، خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهر قم نیز چند مدرسه در حال ساخت است از جمله مدرسه ادب که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا سال تحصیلی آینده تحویل آموزش وپرورش گردد.

آقاکوچکی اعلام کرد: مدرسه خرمی و اربابی نیز در حال ساخت هستند تا مشکل فضای فیزیکی برای دانش آموزان استثنایی حل گردد.

وی با اشاره به تحصیل حدود 500 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی قم، گفت: این دانش آموزان در مدارس عادی به صورت تلفیقی در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می نمایند و به وسیله معلم رابط، آموزش های لازم را دریافت می نمایند.

وی اضافه نمود: در بخش جعفریه حدود 50 دانش آموز استثنایی تحصیل می نمایند و یک مدرسه ویژه این دانش آموزان نیز موجود است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی قم ادامه داد: در بخش کهک 2 کلاس ضمیمه، در بخش خلجستان یک کلاس ضمیمه و در بخش قنوات نیز یک مدرسه با حدود 40 دانش آموزان فعال است.

حدود یک هزار و 700 دانش آموز با احتیاجهای ویژه در مدارس استثنایی و 500 دانش آموز با احتیاجهای ویژه در مدارس عادی قم تحصیل می نمایند؛ 27 مدرسه استثنایی و مراکز اختلالات ویژه یادگیری در قم فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 277

به "خبرنگاران شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرک پردیسان قم نیازمند یک مدرسه استثنایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید