بازداشت رئیس جمهور موقت بولیوی به 6 ماه افزایش یافت

به گزارش پزشکی مدرن، روزنامه ال دبر(El Deberبا استناد به تصمیم دادگاه ، بازداشت چهار ماهه رئیس جمهور موقت بولیوی ، ژانین آنز ، در میان یک تحقیق کودتا به شش ماه تمدید کرد.

بازداشت رئیس جمهور موقت بولیوی به 6 ماه افزایش یافت

در اوایل این ماه ، آنی یز، رئیس جمهور موقت بولیوی به ظن تروریسم ، فتنه و توطئه کودتا خوانده شده، و منجر به استعفای اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی شد، بازداشت شد.

آنی یز اعلام کرد که چهار ماه بازداشت اداری تاز مان دادرسی برای وی در نظر گرفته شده است . دو عضو سابق دولت موقت آنی یز ، آلوارو کویمبرا، وزیر دادگستری سابق و رودریگو گوزمان، وزیر انرژی سابق نیز به عنوان بخشی از همین تحقیق بازداشت شدند.

روزنامه ال دبر نوشت: بازداشت آنی یز به شش ماه تمدید شد. این فرمت همچنین برای کویمبرا و گوزمن اعمال می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که آنی یز قرار نیست به بیمارستان منتقل شود و قرار است تمام معالجه های لازم در زندان انجام شود. یکی از بستگان نزدیک و یک پزشک اجازه ویزیت خواهند داشت. در اوایل این هفته ، وکیل آنی یز خواستار بستری شدن وی در بیمارستان شد ، زیرا وی از علائم فشار خون بالا رنج می برد. آنی یز نامه ای نوشته و از سازمان آمریکا (OAS) و همچنین اتحادیه اروپا خواسته است که یک مأموریت ناظر به بولیوی بفرستد تا آنچه را آزار و اذیت سیاسی غیرقانونی خوانده و مغایر با هنجارهای بین المللی است ، بررسی کند.

در واکنش به بازداشت وی ، گروه های حقوق بشر و سازمان آمریکا این دستگیری را به عنوان آزار و اذیت سیاسی محکوم کرده و خواستار اصلاح سیستم قضایی بولیوی ، ایجاد کمیسیون بین المللی تحت سازمان ملل و بررسی فساد در دولت بولیوی و تحقیقات در مورد جنایات احتمالی علیه بشریت در دادگاه کیفری بین المللی هستند.

ایوان لیما ، وزیر دادگستری بولیوی به اسپوتنیک گفت که این کشور آماده است علیه دبیرکل سازمان ایالت های آمریکا (OAS) لوئیس آلماگرو ، به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور و سازماندهی بحران سیاسی 2019 ، شکایت کند. در ماه نوامبر سال 2019 ، پس از آنکه مخالفان بولیوی ، به رهبری کارلوس مسا ، ادعا کرد که تخلفات گسترده ای در هنگام رای گیری در اکتبر 2019 وجود دارد ، اوو مورالس از سمت خود به عنوان رئیس جمهور استعفا داد و تحت فشار ارتش، بولیوی را ترک کرد. به دنبال وی بیشتر مقامات ارشد بولیوی استعفا دادند. قدرت در این کشور به عهده نایب رئیس وقت مخالف مجلس سنا ، آنی یز بود. مورالس این وقایع را کودتا خواند. آنی یز ترتیب رای گیری جدید ریاست جمهوری را داد ، که در 18 اکتبر سال 2020 برگزار شد. در این انتخابات لوئیس آرس از حزب جنبش مورالس برای سوسیالیسم (MAS) پیروز شد.

رئیس جمهور سابق در نوامبر سال 2020 به بولیوی بازگشت.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 593

به "بازداشت رئیس جمهور موقت بولیوی به 6 ماه افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت رئیس جمهور موقت بولیوی به 6 ماه افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید