انفجار خط انتقال گاز یکی از شرکت های نفتی هورالعظیم شایعه یا واقعیت؟

به گزارش پزشکی مدرن، ظهر امروز خبرهایی در خصوص انفجار خط انتقال گاز یکی از شرکت های نفتی در تالاب هورالعظیم منتشر شد اما واقعیت ماجرا چیست؟

انفجار خط انتقال گاز یکی از شرکت های نفتی هورالعظیم شایعه یا واقعیت؟

به گزارش ، ظهر امروز خبرهایی در خصوص انفجار ناشی از نشت خط انتقال گاز یکی از شرکت های نفتی فعال در تالاب هورالعظیم(هویزه) در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس گزارش های ارسالی این حادثه یک کشته و 2مصدوم برجای گذاشته است.

محمد بستان زاده مدیر ایمنی طرح آزادگان جنوبی با رد وقوع انفجار در یکی از شرکت های نفتی واقع در شهرستان هویزه، اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و تا کنون چنین گزارشی به دست ما نرسیده ست.

وی با بیان اینکه تا ده دقیقه پیش شرایط سایت های شرکت های نفتی را کنترل کرده ام، اضافه کرد: چنین حادثه ای حداقل در حوزه نفتی غرب کارون، آزادگان جنوبی و یاران چنین حادثه ای رخ نداده است.

رضازاده، رئیس واحد HSE شرکت مهندسی و توسعه نفت به خبرنگار ما گفت: خطوط نفتی مستقر در تالاب هورالعظیم به صورت مستمر رصد می شوند و در صورت وقوع نشتی، رفع مشکل و جلوگیری از گستردگی بعمل می آید، که بر اساس بازدید هایی که دیشب و امروز انجام شد، نشتی نفت مشاهده نشده است.

او اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود آب در این تالاب به ویژه در حوضه های 3، 4 و 5، شاهد بیرون آمدن ریشه همار ها و ایجاد لجن زار ها در منطقه هستیم که این اتفاق سبب متساعد شدن خود به خودی گاز متان از همار ها می شود و براساس شواهد و مستندات و اخبار دریافتی، شامگاه گذشته 2 صیاد که در تالاب اتراق کرده بودند و جسد آن ها پیدا شده، این احتمال وجود دارد که مسمومیت بر اثر استنشاق گاز رخ داده است.

حبیب عفری مفرد، فرماندار هویزه با تایید خبر فوت 2 صیاد گفت: علت فوت آن ها نامعلوم است و براساس گزارش های اولیه علت آن مسمومیت بر اثر گاز متان نام شده، البته هم اکنون اجساد افراد مذکور به پزشکی قانونی انتقال یافته اند و منتظر نظر آن ها هستیم تا علت اصلی را اعلام خواهیم کرد.

عارف اصل شرهانی، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان در این خصوص گفت: دیشب گزارشی مبنی بر کشف جسد 2 مرد و مسموم شدن یک نفر در تالاب هورالعظیم اطلاع رسانی شد و نیرو های امدادی با حضور در محل حادثه، نسبت به انتقال فرد مسموم اقدام کردند و اجساد هم به پزشکی قانونی برای بررسی علت مرگ انتقال یافتند.

بر اساس اطلاعات رسیده از منابع محلی گفته می شود: شب گذشته دو نفر از صیادان در اثر گاز فاضلاب موجود در تالاب دچار خفگی شده بودند فوت شدند اما برخی رسانه ها مدعی انفجار گاز در یکی از شرکت های نفتی و فوت یک نفر شده است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 843

به "انفجار خط انتقال گاز یکی از شرکت های نفتی هورالعظیم شایعه یا واقعیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار خط انتقال گاز یکی از شرکت های نفتی هورالعظیم شایعه یا واقعیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید