اشتغال زایی برای 1.9 میلیون نفر با ساخت 1 میلیون واحد مسکونی

به گزارش پزشکی مدرن، در صورت تصویب و اجرای طرح دو فوریتی جهش فراوری و تامین مسکن و ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در هرسال، زمینه ایجاد حدود 1.9 میلیون شغل فراهم خواهد شد.

اشتغال زایی برای 1.9 میلیون نفر با ساخت 1 میلیون واحد مسکونی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، چندی پیش خبر سرقت گردنبند گران قیمت علی دایی در فضای رسانه ای کشور مطرح شد. پس از دستگیری دزد و توجه به اظهارات وی، موج خبری شکل گرفته شدت بیشتری گرفت و هر کسی برداشت خود پیرامون این اتفاق را ارائه داد. افرادی این گفته دزد مبنی بر نشناختن علی دایی را دستمایه سوژه خود قراردادند و افراد دیگر سایر اظهارات او را به عنوان سوژه انتخاب کردند.

در این بین یک نکته از اظهارات دزد گردن بند آقای گل فوتبال دنیا که کمتر مورد توجه نهاده شد. وی گفت: پیش از این در شغل سازنده درب و پنجره ساختمان فعالیت می نموده است.

آگاهی از اتفاقات مذکور، ذهن مرا به سراغ پرسش بی پاسخ راهنمایی کرد، به راستی چه فعل و انفعالاتی باید صورت پذیرد تا یک سازنده درب و پنجره ساختمان تبدیل به یک دزد و زورگیر گردد؟

*نابودی صنایع وابسته به حوزه مسکن به دلیل رکود شدید 7 ساله ساخت و ساز

این سوال در ذهن من باقی مانده بود تا به طور اتفاقی و برای پیگیری مسئله ای دیگر، امکان مصاحبه با دبیر انجمن درب و پنجره سازان ساختمان به وجود آمد، در این مصاحبه حسین انتشاری، دبیر انجمن درب و پنجره سازان ساختمان در بیان تاثیر رکود سنگین 7 ساله در حوزه ساخت و ساز مسکن، گفت: اگر بخواهم بدون پرده صحبت کنم، باید بگویم رکود ساخت و ساز مسکن زمینه نابودی صنعت ما را فراهم نموده است، چرا که این رکود در سال های زیادی تداوم داشته و زمینه فشار مالی گسترده ای را مهیا ساخته است.

انتشاری با اشاره به کاهش فراوری و ضرر فعالان حوزه درب و پنجره سازی توضیح داد: اگر بخواهم شرایط را به طور دقیق تبیین کنم، یک بنگاه خرد درب و پنجره سازی آلومینیوم در دوران رونق ساخت و ساز مسکن در سال 91 در ماه نزدیک به 750 کیلوگرم درب و پنجره آلومینیومی فراوری می کرد، اما در شرایط کنونی این رقم به طور میانگین به کمتر از 50 کیلوگرم رسیده و عمدتا مربوط به تعمیر و نگهداری است.

*یک درب و پنجره ساز ساختمان، چگونه دزد می گردد؟

وقتی که اظهارات دبیر انجمن درب و پنجره سازان ساختمان را کنار اظهارات دزد گردنبند علی دایی بگذاریم، ابعاد پاسخ سوال مطرح شده مبنی بر اینکه چه اتفاقی باید صورت پذیرد تا یک سازنده درب و پنجره ساختمان تبدیل به یک دزد و زورگیر گردد؟ بیش از پیش روشن خواهد شد.

سیر توالی این اتفاقات روشن است، صنعت ساخت و ساز و فراوری مسکن با رکود جدی روبرو می گردد؛ این رکود سنگین زمینه کاهش درآمد صنایع وابسته به ساخت و ساز نظیر درب و پنجره سازی را مهیا می نماید، تا جاییکه بدون در نظر دریافت نرخ تنزیل، 90 درصد از درآمد درب و پنجره سازان کاهش می یابد، همین امر سبب ایجاد فشار مضاعف بر این قشر شده و زمینه ایجاد بزهکاری در جامعه مهیا می گردد. بدین ترتیب یک درب و پنجره ساز به یک دزد را تبدیل خواهد شد.

*با جهش فراوری مسکن، زمینه کاهش آمار بیکاری و بزهکاری را مهیا کنیم

توجه به منشا چگونگی تبدیل یک درب و پنجره ساز به یک دزد، اهیمت توجه به فراوری و عرضه مسکن را بیش از هر زمان دیگری برای ما تعیین خواهد نمود. بدین ترتیب که با افزیش ساخت و ساز و رونق فراوری واحدهای مسکونی، شاهد ایجاد اشتغال گسترده و جلوگیری از ایجاد زمینه مالی بزهکاری در جامعه خواهیم بود.

به گزارش فارس، فراوری و ساخت مسکن به عنوان یک پیشران مالی، نقش قابل توجهی در ارتباط با ایجاد اشتغال دارد، به استناد آمارهای مرتبط با این حوزه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی در یک سال زمینه اشتغال 2.5 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می آورد. با توجه به همین موضوع و همچنین کاهش عرضه مسکن در سالهای اخیر، مجلس شورای اسلامی با اطلاع از تاثیرات نامطلوب رکود ساخت و ساز در قالب طرح 2 فوریتی جهش فراوری و تامین مسکن زمینه ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در هر سال را به وجود می آورد.

بر اساس شواهد موجود ساخت 1 میلیون واحد مسکونی با متراژ متوسط 75 متر مربع زمینه اشتغال 1 میلیون و 875 هزار نفر در هرسال را مهیا می سازد. به عبارت دیگر زمینه مالی بزهکاری در جامعه برای 1 میلیون 875 هزار نفر ایجاد شده و شاهد کاهش آمار مرتبط با سرقت، زورگیری و سایر جرایم در کشور خواهیم بود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 360

به "اشتغال زایی برای 1.9 میلیون نفر با ساخت 1 میلیون واحد مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی برای 1.9 میلیون نفر با ساخت 1 میلیون واحد مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید