ادعای جنجالی ایلان ماسک: میمون ها می توانند با قدرت ذهن بازی ویدئویی نمایند

به گزارش پزشکی مدرن، ایلان ماسک می گوید میمون ها می توانند با کاشت تراشه مغزی نورالینک و به وسیله قدرت ذهن خود بازی های ویدئویی را انجام دهند. این ادعای جالب می تواند یک توسعه قابل توجه در صنعت تراشه های هوشمند باشد.

ادعای جنجالی ایلان ماسک: میمون ها می توانند با قدرت ذهن بازی ویدئویی نمایند

به گزارش سرویس آی نی و فناوری انتخاب، ثروتمندترین مرد دنیا در مصاحبه ای که با برنامه صوتی Clubhouse انجام داد، این موفقیت خود را خاطرنشان کرد، وی در بخشی از این مصاحبه به کوشش های خود درباره تراشه های نورالینک اشاره نمود. بر اساس گفته های ایلان ماسک، ساخت یک ایمپلنت مغز با فناوری بالا، به انسان اجازه می دهد کامپیوتر ها را فقط با تفکر کنترل نمایند.

مدیر عامل میلیاردر تسلا در طی حضور تقریباً دو ساعته خود در این برنامه گفت: ما قبلاً یک میمون را با قرار دادن ایمپلنت بی سیم در جمجمه مورد آزمون قرار داده و کوشش کردیم آنالیز کنیم آیا این میمون می تواند با ذهن خود بازی های ویدئویی انجام دهد یا خیر.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که ما می خواهیم بفهمیم این است که، آیا می توانیم میمون ها را دعوت کنیم با یکدیگر بازی نمایند یا خیر ماسک گفت نورالیک در حال طراحی رابط مغز و ماشین با هدف یاری به بیماران فلج است که به راحتی با تلفن های همراه یا رایانه های خود ارتباط برقرار می نمایند.

میمون تنها حیوانی نیست که نسخه اولیه کاشت ایمپلنت را دریافت می نماید، مدتی پیش ایلان ماسک در یک سخنرانی در ماه آگوست فاش کرد که نورالینک اولیه ای را در یک خوک به نام گرترود نصب نموده است، آزمایشی که باعث انتقاد نهاد های حمایت از حیوانات نیز شده بود. اگرچه نورالینک ر حال طراحی رابط ماشین و مغز با هدف یاری به بیماران فلج است، اما ماسک اصرار دا که پستانداران نیز از سیستم نورالینک داخلی کاملاً راضی هستند.

ماسک جزئیات یا شواهدی دیگری در خصوص نحوه کارگذاری ایمپلنت در مغز میمون ها ارائه نکرد، هرچند او گفت گروه نورالینک میخواهد چند ویدیوی جدید منتشر کند که نشان می دهد پیشرفت های ویژه طی همین ماه یا به زودی رخ دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 511

به "ادعای جنجالی ایلان ماسک: میمون ها می توانند با قدرت ذهن بازی ویدئویی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جنجالی ایلان ماسک: میمون ها می توانند با قدرت ذهن بازی ویدئویی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید