آخرین تصمیم درباره برگزاری کنکورها از زبان وزیر بهداشت

به گزارش پزشکی مدرن، وزیر بهداشت درباره شیوه برگزاری کنکورهای سال 99 گفت: کوشش می کنیم که ایمن ترین و سالم ترین دوره برگزاری کنکورها را داشته باشیم و همه پروتکل های فاصله گذاری و سالم ترین شیوه برگزاری را اعلام کنیم.

آخرین تصمیم درباره برگزاری کنکورها از زبان وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی امروز در لایو اینستاگرام خود درباره آخرین شرایط برگزاری کنکورهای امسال گفت: از آنجا که از 15 شهریور ممکن است با همزمانی کووید19 و آنفلوانزای فصلی روبرو شویم، طولانی شدن این جریان ممکن است با حذف همیشگی کنکورها در امسال مصادف گردد. به همین دلیل کوشش می کنیم که ایمن ترین و سالم ترین دوره برگزاری کنکورها را داشته باشیم و همه پروتکل های فاصله گذاری و سالم ترین شیوه برگزاری را اعلام کنیم.

نمکی تاکید نمود: بنده به عنوان خدمتگزار همه عزیزان در بخش سلامت که بزرگترین آرزویم حفظ تندرستی فرزندان این سرزمین است، یکی از نگرانی هایی که به من منتقل شده بود، احتمال آلودگی عزیزان ما در شرایط برگزاری کنکورها بود.

وی اضافه کرد: بر این اساس با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و همکارانم در وزارت بهداشت، جلسه ای طولانی برگزار کردیم. یکی از صحبت هایی که درباره کنکور دکتری مطرح شد، این بود که طراحان سوال را در قرنطینه نگه داشتند و برای دانشجویان داوطلب کنکور دکترا مقداری زمان برای تصمیم گیری کوتاه است و از دست رفتن وقت و هزینه را به دنبال دارد.

نمکی گفت: توصیه کردم که نشستی برگزار گردد و قرار است به من اعلام نمایند که با چه مکانیزمی می توانیم هم به دانشجویان و خانواده ها اطمینان دهیم که کمترین آسیب را خواهند دید و هم اینکه از برگزاری این رقابت کشوری محروم نشویم.

وزیر بهداشت تاکید نمود: احتمال اینکه از 15 شهریور و حرکت به سمت اوایل پاییز و همزمانی کووید19 را با آنفلوانزای فصلی داشته باشیم، بعید نیست. بر همین اساس طولانی شدن این جریان و رفتن به سوی فصل آنفلوانزایی که هر سال ما را گرفتار می نماید، موضوعی جدی است که نباید از آن غفلت کرد. یعنی طولانی شدن این دوران ممکن است با حذف همیشگی کنکورها در امسال مصادف گردد. به همین دلیل کوشش می کنیم که ایمن ترین و سالم ترین دوره برگزاری کنکورها را داشته باشیم.

دکتر نمکی گفت: در اولین فرصت مناسب این موارد را به اطلاع خانواده ها خواهم رساند و اعلام می کنم که چه شرایطی را برای برگزاری کنکورها مناسب می دانیم. مردم بدانند که ما به هیچ وجه راضی به دغدغه خاطر هیچ عزیزی در کشور نخواهیم بود و اولین مدافع سلامت تک تک شهروندان این مملکت هستیم و با شیوه مناسبی این موضوع را مدیریت می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 162

به "آخرین تصمیم درباره برگزاری کنکورها از زبان وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصمیم درباره برگزاری کنکورها از زبان وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید